Niekoľko rokov dozadu prišiel Robert Balsamo - zakladatel organizácie "Pilots for 9/11 Truth" na prvý pohľad so sofistikovanou video-štúdiou ktorej výsledok bol vskutku pozoruhodný - lietadlo 757 AA77 ktoré malo naraziť do Pentagonu by počas finálneho manévru pred nárazom dosiahlo preťaženie 10 G.
To by samozrejme lietadlo tohoto typu konštrukčne nemohlo vydržať a manéver by bol nevykonatelný. Táto správa spôsobila veľký rozruch ale i nadšenie zástancov konšpirácií. Aby toho nebolo málo túto štúdiu podporil i pilot na dôchodku Russ Wittenburg, ako i ďaľší členovia organizácie "Pilots for 9/11 Truth".
Avšak "není všechno zlato,co se třpytí" a veľmi rýchlo vyplávali na povrch nezrovnalosti.Video štúdiu si totiž pozrel aj MIT matematik William D. Clinger PhD, ktorý okamžite lokalizoval problém - Robert Balsamo použil nesprávny výpočet a výsledok je preto chybný. Následne zo známych dát pomocou diferenciálnych rovníc vyrátal preťaženie letu AA77 tesne pred nárazom a vyšlo mu číslo :
1,9 G
Video-štúdiu Roberta Balsama a dohady jeho prisluhovačov napokon definitívne pochoval austrálsky vedec Warren Stutt v roku 2009, keď sa mu ako prvému podarilo dekódovať posledné sekundy záznamu z čiernej skrinky na palube AA77, ktoré boli nečitateľné ( posledný blok dát mal vplyvom nárazu poškodenú paritu ).
![]() |
graf preťaženia v posledných sekundách pred nárazom |
Na grafe ktorý vznikol z dekódovaných dát vidime, že Boeing 757 posledné sekundy dosahoval preťaženie okolo 2G, čiže tak ako to vyrátal matematik William D. Clinger. Maximum (2,25 G - zelená čiara) dosiahol sekundu pred nárazom a iba na zlomok sekundy.
Keďže bezpečný limit pre 757 je 2,5 G je záver jednoznačný - manéver je zvládnutelný a žiadnym spôsobom neohrozoval konštrukciu lietadla. Preťaženia 2,25 G je takisto bezpečné pre človeka a bez problémov ho znesie i bežný, netrénovaný človek.
Viac informácii v tomto videu :
Žádné komentáře:
Okomentovat