neděle 11. září 2011

Roztavené nosníky

  Pri pohľade na obrázok vpravo vidíme vytekajúci materiál podobný roztavenej oceli. To samozrejme neuniklo zástancom konšpirácie 9/11 a celkom opodstatnene sa pýtajú ako je možné, že sa taví ocel v prostredí horiaceho kerosínu v ktorom teploty nepresahujú teplotu tavenia ocele.

Teplota horenia leteckého paliva v ideálnych podmienkach je 1000 C, teplota tavenia ocele je 1500 C.


Otázka je správna a korektná ale vychádza z nespravneho predpokladu, že vytakajúcim materiálom je ocel. Veškeré dôkazy i simulácie ukazujú, že teploty prostredia počas horenia dosahovali maximá okolo 1800F (1000C) pri ktorých sa ocel taviť nemôže. Navyše vďaka tepelnej vodivosti a kapacite nosníkov ich teplota nepresiahla 600C a teda nosníky sa nemohli taviť i keď táto teplota stačí na stratu polovice ich nosnosti.








roztavený hliník zahriaty na teplotu 1800F
  Tieto teploty sú však dostatočné na tavenie hliníka a kovových materiálov s nízkou teplotou tavenia. V mieste nárazu sa nachádzalo niekoľko desiatok tisíc kilogramov trosiek lietadla z hliníka a jeho zliatin. Pri teplotách blížiacich sa 1800F vyzerá roztavený hliník nasledovne :



Žádné komentáře:

Okomentovat